De Bibliotheek in je postvak?

Ontvang dan maandelijks onze nieuwsbrief. Hierin vind je acties, activiteiten en tips van de Bibliotheek. Zo ben je altijd als eerste op de hoogte. Ben je (groot)ouder van een baby of peuter? Meld je dan aan voor de BoekStart nieuwsbrief.

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Resultaat 21 - 30 (van 38)

• Vrijwilligers gevraagd Bekijk details

4 april 2024

Wij zijn op zoek naar versterking van de vrijwilligers van de VoorleesExpress en DoorleesExpress. Vrijwilligers die wekelijks een uurtje naar een vast gezin gaan in Purmerend, Edam-Volendam, Landsmeer of Den Ilp. En die het leuk vinden om kinderen tussen de 2 en 12 jaar de taal te laten ontdekken. Want goed kunnen lezen is de basis voor een kansrijke toekomst.

• Uitzendbureau in de Bibliotheek Bekijk details

4 april 2024

Met ingang van 2 april is uitzendbureau Start People iedere dinsdag aanwezig in de Bibliotheek Purmerend. Start People helpt inwoners bij vragen over bijvoorbeeld vacatures, cv of sollicitatiebrief.

• De Bibliotheek als huiskamer van de samenleving Bekijk details

28 maart 2024

Niet alleen inwoners van de gemeente Purmerend weten het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) te vinden. Voor vragen en hulp bij het regelen van digitale zaken van de overheid. Ook de medewerkers van de Belastingdienst en dienst Toeslagen kwamen een kijkje nemen in de Bibliotheek Purmerend.

• De beste voorlezers van Bibliotheek Waterland 2024 Bekijk details

27 februari 2024

De Nationale Voorleeswedstrijd is de spannendste leesbevorderingscampagne voor groep 7 en 8. Kinderen nemen het tegen elkaar op in verschillende wedstrijdrondes. In Bibliotheek Waterland werden er twee rondes gehouden. Onze winnaars zijn Logan Kroon uit Monnickendam en Max Mul uit Ilpendam! Uit de 24 kandidaten die streden in Purmerend en in Monnickendam werden Logan en Max gekozen als de beste voorlezers.

• Aan de slag met rijke teksten Bekijk details

27 februari 2024

Elke leerkracht in Nederland heeft de term rijke teksten inmiddels waarschijnlijk al vaak gehoord. Het is alleen niet voor iedereen duidelijk wat dat nou eigenlijk zijn, wat er zo goed aan is en hoe je ermee werkt. Daarom heeft Bibliotheek Waterland de training ‘Aan de slag met rijke teksten’ gemaakt voor leerkrachten vanaf groep 5.

• Inspiratieavonden goed bezocht Bekijk details

19 februari 2024

Ieder jaar worden in januari de Nationale Voorleesdagen georganiseerd; dit is hét moment om de Bibliotheek te bezoeken! Niet alleen worden er voor alle kinderen van 0 t/m 6 jaar allerlei voorleesactiviteiten georganiseerd, ook wordt deze periode altijd feestelijk ingeluid met een inspiratieavond voor leerkrachten in de Bibliotheken van Volendam en Purmerend.

• Welk soort boeken wil je zien? Bekijk details

6 februari 2024

Heb je een leuk boek gelezen? Zoek heel gemakkelijk door te slepen of te klikken een boek dat past bij wat je al gelezen hebt. Zoek het boek dat je wilt matchen!

• Welkboek kies jij? Bekijk details

6 februari 2024

Inspiratie nodig? Een goed boek kiezen uit het enorme aanbod van de Bibliotheek is nu heel leuk met WelkBoek. Kies een van de vier ingangen en laat je verrassen.

• Digitale tijdschriften in online Bibliotheek Bekijk details

5 januari 2024

Lees ook tijdschriften in de app van de online Bibliotheek. Of je nu houdt van gierende banden, yin yoga, roddel of opinie: wij hebben er een tijdschrift van in de collectie. Kijk welke titels we hebben!

• Boekenshows met Pieter Koolwijk Bekijk details

28 september 2023

Ter gelegenheid van de Kinderboekenweek hebben we twee mooie Boekenshows voor leerkrachten georganiseerd, in Purmerend en in Volendam. We vertelden alles over de bekroningen en hoe je deze boeken kunt gebruiken in de klas.

Paginanavigatie