De Bibliotheek in je postvak?

Ontvang dan maandelijks onze nieuwsbrief. Hierin vind je acties, activiteiten en tips van de Bibliotheek. Zo ben je altijd als eerste op de hoogte. Ben je (groot)ouder van een baby of peuter? Meld je dan aan voor de BoekStart nieuwsbrief.

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Resultaat 31 - 39 (van 39)

• Boekenshows met Pieter Koolwijk Bekijk details

28 september 2023

Ter gelegenheid van de Kinderboekenweek hebben we twee mooie Boekenshows voor leerkrachten georganiseerd, in Purmerend en in Volendam. We vertelden alles over de bekroningen en hoe je deze boeken kunt gebruiken in de klas.

• Zomerbieb een succes Bekijk details

10 september 2023

In de zomervakantie wisten veel kinderen de weg te vinden naar de Zomerbieb. Met de Zomerbieb-boekenlegger in de hand maakten ze de verschillende opdrachten in ruil voor een prijsje.

• 20 Waterlandse taalverhalen gepresenteerd Bekijk details

5 september 2023

Het is de Week van Lezen en Schrijven. Tijdens de opening van het seizoen op zondag 10 september werd het boek: “Mijn tong krult niet goed om de eu’s en ui’s”; 20 Waterlandse taalverhalen gepresenteerd. Hierin staan 20 taalverhalen in woord en beeld van mensen die wekelijks werken aan hun taal en digitale vaardigheden.

• De winnaar van Scoor een Boek! is ... Bekijk details

13 juli 2023

Het Fluitsignaal voor het einde van Scoor een Boek! 2023 heeft geklonken en de winnaar is bekend. Acht weken lang zijn er een recordaantal boeken gelezen door 959 leerlingen van in totaal 44 groepen.

• Nieuwe dBossen Bekijk details

13 juli 2023

Het afgelopen schooljaar zijn er nieuwe samenwerkingen aangegaan met basisscholen in de vorm van de Bibliotheek op School (dBos).

• Nieuwe boeken Bekijk details

11 juli 2023

Een belangrijke voorwaarde om kinderen aan het lezen te krijgen is natuurlijk een aantrekkelijke collectie. Met dank aan de NPO-gelden van gemeente Purmerend hebben wij dit jaar veel scholen blij kunnen maken.

• De Bibliotheek zoekt vrijwilligers Bekijk details

26 april 2023

Houd je van boeken, (voor)lezen, mensen en andere culturen? We zoeken vrijwilligers voor de frontoffice, De VoorleesExpress en het NL plein.

• En de Dichter des Waterlands is.... Bekijk details

1 april 2023

Melle Dotinga uit Monnickendam is de nieuwe Dichter des Waterlands. Afgelopen vrijdag, in de Bibliotheek Volendam, ontving hij de titel uit handen van wethouder Vincent Tuijp.

• Lale Gül te gast tijdens Boekenweek Bekijk details

21 maart 2023

Lale Gül was tijdens de Boekenweek te gast in Bibliotheek Waterland voor een lezing. Ook praat ze met Norbert en Sylvia in de podcast What the BIEB! over haar tijd als kind in de bibliotheek (met gratis bekertje chocomelk) en over het nieuwe boek waar ze mee bezig is.

Paginanavigatie