Kinderjury Edam-Volendam 2024 een succes!

Gepubliceerd op: 8 juli 2024 10:39

500 Leerlingen van 8 verschillende basisscholen uit Edam en Volendam vormden dit jaar de Kinderjury 2024. Zij kozen eind april de beste boeken van 2023 voor hun top 3.

Eerder dat schooljaar hadden de leerkrachten van groep 5 en 8, al gezamenlijk 80 jeugdboeken gelezen. Tijdens 5 bijeenkomsten bespraken ze de boeken en kozen uiteindelijk elk 10 boeken om aan te schaffen voor hun groep. De Bibliotheek gaf elke groep nog eens 10 extra boeken, zodat de leerlingen nog meer keus hadden. Van al deze boeken maakten de leerlingen uiteindelijk hun top 3.

De Kinderjury werd succesvol afgesloten met schrijversbezoeken in de Bibliotheek Volendam. De leerlingen van groep 5 ontmoetten Marcel van Driel, schrijver van onder andere de serie Gamehelden. Marc ter Horst, schrijver van Rugzwemmen kwam enthousiast vertellen voor de leerlingen van groep 8.

De Top 3 van Groep 5:

1. Hanna Panna en het geheim van Villa Forza van Judith Williams
  2. Sara Paletti, Thuis van Manon Sikkel
  3. Knots en de Holenspelen van Tijs van Marle

De Top 3 van Groep 8:

1. Hart van Staal van Simon van der Geest
  2. De zwarte hand van Roel Verheggen
  3. Niet meer dan een nummer van Elsbeth de Jager

Ben je een school in Edam, Volendam of Zeevang en doe je nog niet mee? Meld je aan via educatie@bibliotheekwaterland.nl en wij vertellen je alles over dit project.