Vrijwilliger OntdekLAB

Bibliotheek Waterland is volop in beweging. We sluiten aan bij maatschappelijke ontwikkelingen zoals de digitalisering van de maatschappij en werken aan een toekomstbestendige Bibliotheek die volop in de samenleving staat. Wij dragen zorg voor locaties te Purmerend, Volendam, Edam, Beemster, Landsmeer, Monnickendam, Marken, Broek in Waterland en Ilpendam.

De Bibliotheek Waterland is op zoek naar vrijwilligers OntdekLAB

In Volendam en Purmerend beschikken wij over een maakplaats, bij ons OntdekLAB genoemd. Het is een omgeving waar jong en oud zich kunnen bekwamen in digitale vaardigheden, leren omgaan met technologie, leren programmeren, maar ook de mogelijkheden leren ontdekken die het gebruik daarvan biedt.

De Bibliotheek Waterland is op zoek naar vrijwilligers die het OntdekLAB willen helpen zijn plannen goed uit te voeren.

Wat houdt de functie van vrijwilliger OntdekLAB in?

Lijkt het je leuk deelnemers tussen de 7 en 100 jaar te begeleiden met techniek en hun reis door de digitale wereld? Wil je deelnemers inspireren en helpen beter voorbereid te zijn op de toekomst?

Dan is vrijwilliger worden voor ons OntdekLAB iets voor jou! Ook als je niet direct technisch onderlegd bent, kun je helpen! Je leert er zelf ook van.

De vrijwilliger werkt altijd naast een vaste collega van de Bibliotheek en assisteert met name bij activiteiten. Je zet vooraf de benodigde materialen klaar, helpt de kinderen bij het ontdekken en uitproberen en zorg je ervoor dat alles soepel verloopt. Je bent minimaal één middag per maand aanwezig, maar vaker mag natuurlijk ook.

Het gaat om werkzaamheden die gedaan worden op basis van vrijwilligheid maar deze zijn niet vrijblijvend.

Ons werk is mensenwerk waarbij integer handelen met name richting kinderen heel belangrijk is. Daarom vragen we van nieuwe collega’s een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

Wat voor iemand ben jij? Bij voorkeur ben je …

• enthousiast en (kind)vriendelijk
  • geduldig en leergierig
  • woonachtig in Purmerend of directe omgeving
  • in staat om goed aan te geven wanneer je beschikbaar bent op week- of weekenddagen.

Wat biedt Bibliotheek Waterland jou als vrijwilliger?

• Een leuke bezigheid in een gezellig team
  • Een gratis bibliotheekabonnement
  • Uitnodiging voor de jaarlijkse vrijwilligers bedanktdag

Wil je reageren, stuur dan een mail met je motivatie naar werken@bibliotheekwaterland.nl.
We kijken uit naar je reactie!

Eventuele vragen over de functie kun je stellen aan Sanneke van der Meer, Coördinator OntdekLAB op telefoonnummer 0299-250514.

Acquisitie n.a.v. deze advertentie wordt niet op prijs gesteld