Vacature vrijwilligers VoorleesExpress

Bibliotheek Waterland is volop in beweging. We sluiten aan bij maatschappelijke ontwikkelingen zoals de digitalisering van de maatschappij en werken aan een toekomstbestendige Bibliotheek die volop in de samenleving staat. Wij dragen zorg voor locaties te Purmerend, Volendam, Edam, Beemster, Landsmeer, Monnickendam, Marken, Broek in Waterland en Ilpendam.

Vrijwilligers voor de VoorleesExpress en DoorleesExpress

De VoorleesExpress

De VoorleesExpress zorgt ervoor dat kinderen van 2-8 jaar die moeite hebben met taal extra aandacht krijgen. Want goed kunnen lezen is belangrijk voor je toekomst!

Voorlezers gaan samen met de kinderen, én hun ouders, aan de slag met taal en (voor)lezen. Je ontmoet elkaar thuis, in de bibliotheek of online. Plezier in lezen is het mooiste wat je kunt delen. Want wie graag leest, leest steeds een beetje beter!

De DoorleesExpress

DoorleesExpress is gericht op kinderen van 8-12 jaar.

• Kinderen die zelf kunnen lezen maar niet enthousiast zijn.
  • Kinderen die op school niet goed kunnen meekomen omdat ze moeite hebben met taal.
  • Kinderen van ouders die het lastig vinden hun kind hierin te ondersteunen, omdat ze zelf moeite hebben met taal.

Wat ga je doen?

Als vrijwilliger kun jij, met maar een uurtje in de week, een groot verschil maken voor een kind in je omgeving. Door samen 20 keer te lezen en taalspelletjes te doen, heb je een meetbaar effect op de taalontwikkeling van een kind.

Wij zijn op zoek naar creatieve vrijwilligers die met een kind en de ouders aan de slag gaan met taal.

Ons werk is mensenwerk waarbij integer handelen met name richting kinderen heel belangrijk is. Daarom vragen we van nieuwe collega’s een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

Meer weten? Kom vrijblijvend langs om kennis te maken met dit vrijwilligerswerk vol lees en taalplezier.

Of stuur een mailtje aan voorleesexpress@bibliotheekwaterland.nl of bel met Ilonca Erhardt, coördinator VoorleesExpress 06 82320102. Ze maakt graag een afspraak met je.