Vacature vrijwilligers front office

Bibliotheek Waterland is volop in beweging. We sluiten aan bij maatschappelijke ontwikkelingen zoals de digitalisering van de maatschappij en werken aan een toekomstbestendige bibliotheek die volop in de samenleving staat. Wij dragen zorg voor locaties te Purmerend, Volendam, Edam, Beemster, Landsmeer, Monnickendam, Marken, Broek in Waterland en Ilpendam. Binnen onze vestiging in Purmerend is er momenteel een vacature voor meerdere:

Vrijwilligers front office – gastvrouw/gastheer

Wat is een front office?

De front office is het eerste contact met de bezoeker van de Bibliotheek. Zij is de vraagbaak voor alle vragen van onze bezoekers. Onze bezoekers zijn zeer divers, van alle leeftijden en culturen. Dit maakt dat de vragen die zij krijgen ook zeer divers zijn. Dit maakt het werk in de front office zeer afwisselend en uitdagend. Geen dag is hetzelfde. De front office is klantgericht en probeert op alle vragen een antwoord te vinden. Ook zorgen zij ervoor dat onze collectie zo aantrekkelijk mogelijk wordt gepresenteerd. Zo zijn er leestafels per thema, is er een tijdschriftenhoek en een gezellige koffietafel. Er zijn door de hele Bibliotheek publiekspc’s met internet aanwezig waar onze klanten gratis gebruik van kunnen maken.

Er is een aparte klantenservice die alle inkomende mail en algemene telefoontjes afhandeld. Zij beantwoorden vragen over lid worden, contributie of incasso.

Onze Bibliotheek werkt samen scholen en die brengen vaak een bezoek aan onze locaties, de front office heet hen dan welkom (peuters, kleuters, primair en voortgezet onderwijs).

Om al die ontwikkelingen bij te houden en om goede service te kunnen verlenen willen we ons front office team (momenteel 25 personen) gaan uitbreiden.

Wat houdt de functie van vrijwilliger in?

In Purmerend is de Bibliotheek elke dag van de week open, van oktober tot april ook op zondag. De overige vestigingen hebben wisselende openingstijden. In Purmerend wil de Bibliotheek met ingang van het nieuwe culturele seizoen ook gaan werken met de inzet van vrijwilligers, die met enige regelmaat beschikbaar kunnen zijn (paar uur per week).

Er wordt een centraal rooster gemaakt om alle medewerkers van de front office in te plannen. De vrijwilliger zal naast een vaste collega ingedeeld worden en vooral de rol van gastheer/gastvrouw vervullen. Je heet al onze bezoekers welkom, helpt hen met vragen over het vinden van boeken of andere media wijst hen de weg door het pand. Ook kun je assisteren bij het opruimen van ingeleverde materialen.

Wat voor iemand ben jij? Bij voorkeur …

• heb je een klantgerichte houding en kun je makkelijk contact leggen
  • zowel mondeling als schriftelijk goed niveau van de Nederlandse Taal (minimaal B1 taalniveau)
  • houd je vanzelfsprekend van boeken en lezen
  • ben je woonachting in Purmerend of directe omgeving
  • kun je goed aangeven wanneer je beschikbaar bent op week- of weekenddagen. Het gaat om werkzaamheden die gedaan worden op basis van vrijwilligheid maar deze zijn niet vrijblijvend.

Wat biedt Bibliotheek Waterland jou als vrijwilliger?

• Afwisselend werk in een gezellig team
  • Een gratis bibliotheek abonnement
  • Jaarlijkse vrijwilligers bedankt dag

Wil je reageren, stuur dan een mail naar werken@bibliotheekwaterland.nl

Eventuele vragen over de functie kun je stellen aan Vanessa Kennedy via 0299-250503

Acquisitie n.a.v. deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.