Vacature vrijwilliger Taalcoach

Bibliotheek Waterland is volop in beweging. We sluiten aan bij maatschappelijke ontwikkelingen zoals de digitalisering van de maatschappij en werken aan een toekomstbestendige bibliotheek die volop in de samenleving staat. Wij dragen zorg voor locaties te Purmerend, Volendam, Edam, Beemster, Landsmeer, Monnickendam, Marken, Broek in Waterland en Ilpendam. Binnen Bibliotheek Waterland is er een vacature voor:

Vrijwilligers Taalcoach

Bibliotheek Waterland is op zoek naar enthousiaste vrijwilligers Taalcoach. Als taalcoach heb je wekelijks taalontmoetingen met meerdere anderstaligen om op een informele manier Nederlands te oefenen.

Taalcoaching heeft een positief effect op het leren van de taal, de zelfredzaamheid en het zelfvertrouwen van anderstaligen en is ook gewoon ontzettend leuk!

Wil jij je betrokkenheid bij de samenleving laten zien en een concrete bijdrage leveren aan het leven van anderstaligen? Word dan taalcoach bij Bibliotheek Waterland.

Wat houdt de functie van vrijwilliger taalcoach in?

Wekelijks taalontmoetingen met een groepje anderstaligen ( tijdsinvestering ca 1 – 1,5 uur).

Ondersteuning van de coördinator van het NL Plein.De coördinator zorgt voor de koppeling tussen jou en de anderstaligen en kan je meer vertellen over taalmateriaal, antwoord geven op vragen, etc.

Een basistraining om de taalcoaching zo goed mogelijk te kunnen uitvoeren.

Wat voor iemand ben jij? Bij voorkeur …

• iemand met geduld, een taal leren gaat stapje voor stapje;
  • geïnteresseerd, in andere mensen met andere culturen;
  • enthousiast om anderen te motiveren de taal te leren en te participeren;
  • je vindt het leuk om met de Nederlandse taal bezig te zijn.

Wat biedt Bibliotheek Waterland jou als vrijwilliger?

• Een mooi nieuw en kleurrijk taalcontact
  • Twee keer per jaar een bijeenkomst met andere taalcoaches
  • Bijzondere gesprekken en ervaringen
  • Mogelijkheid tot volgen professionaliseringstrainingen (Het Begint met Taal).
  • Jaarlijkse vrijwilligers bedankt dag

We nodigen je graag uit voor een kennismakingsgesprek in de Bibliotheek. Wil je reageren, stuur dan een mail naar werken@bibliotheekwaterland.nl

Eventuele vragen over de functie kun je stellen aan Karin, coördinator NL Plein via 06-20329430

Acquisitie n.a.v. deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.