Vrijwilliger Programmering

Bibliotheek Waterland is volop in beweging. We sluiten aan bij maatschappelijke ontwikkelingen zoals de digitalisering van de maatschappij en werken aan een toekomstbestendige bibliotheek die volop in de samenleving staat. Wij dragen zorg voor locaties te Purmerend, Volendam, Edam, Beemster, Landsmeer, Monnickendam, Marken, Broek in Waterland en Ilpendam.

De Bibliotheek Waterland is op zoek naar vrijwilligers voor Programmering. Maak je er samen met ons een feestje van?

De afdeling Programmering valt onder team Aanbod & Ontwikkeling. Wij zijn een dynamische broedplaats voor ontwikkeling en verbinding. We organiseren activiteiten voor jong en oud, lid of geen lid. Van Knotsgekke Experimenten voor kids tot een poëzieavond, van erfrecht tot studiekringen, schrijversontmoetingen tot kunst en muziekactiviteiten.

De Bibliotheek als plek om nieuwe mensen te ontmoeten.

Wat houdt de functie van vrijwilliger Programmering in?

Als vrijwilliger heb je een groot speelveld om bij te dragen én tegelijkertijd jezelf verder te ontwikkelen. Denk hierbij aan:

• Het klaarzetten van ruimtes en cateringbenodigdheden (hapje en drankje)
  • Ontvangst van bezoekers en assisteren met wat techniek
  • Beantwoorden van vragen

Wat voor iemand ben jij? Bij voorkeur …

• Heb je een mindset gericht op interactie met mensen, jong en oud.
  • Wil je de handen uit mouwen steken, en heb je organiserend vermogen.
  • Heb je creatieve ideeën.
  • Ben je woonachtig in Purmerend of directe omgeving.
  • Kun je goed aangeven wanneer je beschikbaar bent op week- of weekenddagen.

Het gaat om werkzaamheden die gedaan worden op basis van vrijwilligheid maar deze zijn niet vrijblijvend.

Wat biedt Bibliotheek Waterland jou als vrijwilliger?

• Een leuke bezigheid die er echt toe doet samen met een klein gezellig team.
  • Een gratis bibliotheekabonnement.
  • Een uitnodiging voor de jaarlijkse vrijwilligers bedanktdag.

Wil je reageren, stuur dan een mail naar werken@bibliotheekwaterland.nl

Eventuele vragen over de functie kun je stellen aan Femke Frantzen, teamleider op telefoonnummer 0299-250529.