Vacature vrijwilliger Boekendienst Aan Huis

Bibliotheek Waterland is volop in beweging. We sluiten aan bij maatschappelijke ontwikkelingen zoals de digitalisering van de maatschappij en werken aan een toekomstbestendige bibliotheek die volop in de samenleving staat. Wij dragen zorg voor locaties te Purmerend, Volendam, Edam, Beemster, Landsmeer, Monnickendam, Marken, Broek in Waterland en Ilpendam.

De Bibliotheek Waterland is op zoek naar vrijwilligers voor Boekendienst Aan Huis (BAH)

De dienstverlening Boekendienst Aan Huis (BAH) richt zich op klanten die door een (tijdelijke) handicap, ziekte of ouderdom niet in staat zijn zelf naar de bibliotheek te komen. De vrijwilliger BAH verzorgt voor een of meerdere klanten deze dienstverlening en zorgt dat de klant eens in de ca. 4 weken de gewenste materialen thuis ontvangt.

Wat houdt de functie van vrijwilliger BAH in?

Als vrijwilliger verricht je werkzaamheden onder begeleiding en verantwoordelijkheid van de vrijwilligers coördinator. Denk hierbij aan:

• Bezoeken van toegewezen klanten voor de dienst Boekendienst Aan Huis
  • Informeren en inventariseren wensen van de klant
  • Selecteren, reserveren, bezorgen en inleveren van materialen

Ons werk is mensenwerk waarbij integer handelen met name richting kwetsbare groepen heel belangrijk is. Daarom vragen we van nieuwe collega’s een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

Wat voor iemand ben jij? Bij voorkeur …

• Heb je affiniteit met de doelgroep ouderen.
  • Je bent open, vriendelijk en representatief met een klantgerichte houding.
  • Je kunt je goed uitdrukken in de Nederlandse taal, zowel schriftelijk als mondeling.
  • Je kunt goed omgaan met computers en internet.
  • Goed bereikbaar via de mail en/of app.
  • Je gaat zorgvuldig om met vertrouwelijke informatie.
  • Ben je woonachtig in Purmerend of directe omgeving, in bezit van eigen vervoer.
  • Je bent bereid de BAH- bijeenkomsten die georganiseerd worden bij te wonen.

Het gaat om werkzaamheden die gedaan worden op basis van vrijwilligheid maar deze zijn niet vrijblijvend.

Wat biedt Bibliotheek Waterland jou als vrijwilliger?

• Een leuke bezigheid die er echt toe doet samen met een klein gezellig team.
  • Een gratis bibliotheekabonnement.
  • Een uitnodiging voor de jaarlijkse vrijwilligers bedanktdag.

Wil je reageren, stuur dan een mail naar werken@bibliotheekwaterland.nl

Eventuele vragen over de functie kun je stellen aan Angelique Proper, coördinator front office op telefoonnummer 0299-250500.